"L´escriptor es aquell a qui escriure li resulta més difícil que a la resta de persones". Thomas Mann.

"La terra de ma terra és pols del meu camí
que a mon dolor s’aferra i mai no fuig de mi." Bernat Artola.



dilluns, 22 d’agost del 2011

Els mercats i Déu

És estiu i Atunero està avorrit. Llig tres-cents periòdics tots els dies. I la meua fantasia de bou solitari m’ha dut a fer un exercici que, a banda de divertir-me molt, m’ha fet reflexionar. I he arribat a algunes conclusions. En fi, ara que l’economia està tan de moda i tot lo món hi entén, he provat de canviar el sintagma nominal “els mercats” per un altre, “Déu”, en algunes notícies que he trobat en diversos mitjans digitals. Ací hi ha un xicoteta mostra dels resultats.

Público 19-08-2011

"Dios no va a cesar hasta conseguir lo que busca, que Alemania apruebe la emisión de eurobonos", subraya esta experta...

Pellón insiste en que Dios no va a relajarse hasta que no haya una propuesta firme a corto plazo para la solución de la crisis periférica...

Por su parte, Nuria Alvarez, de Renta 4, subraya que Dios necesita una "razón real" para rebotar...

Ai, mare, quina por...


Expansión 19-08-2011

El Gobierno también tiene guardado un as en la manga. Mientras países como Francia e Italia estaban realizando un sinfín de recortes para calmar a Dios, en España sólo se habían apuntado ajustes en el Impuesto sobre Sociedades y en el gasto farmacéutico.

Sin embargo, en La Moncloa van a jugar una última carta para asegurar los objetivos de déficit y calmar a Dios: la reactivación del Impuesto sobre el Patrimonio.

Tranqui, tranqui, ¿vols una pastilleta?


Rafael Hurtado, Director de Popular Gestión

El experto de Popular Gestión observa dos grandes focos de preocupación en Dios: la creación de una unidad financiera en Europa y la ralentización económica de Estados Unidos.

Javier Bollaín, Director de Bankinter Gestión

El directivo de Bankinter habla de una sobrerreación de Dios, que recoge un escenario horroroso ligado a una recesión...

Jesús de Blas: Analista de Mercagentes

Reconoce que aunque la debilidad económica es latente y los problemas de deuda en la zona euro son preocupantes, el castigo de Dios es excesivo.

¡Totbou a l’infern!


Avui 19-08-2011

“Fins ara no havien fet res més que respondre a les pressions de Déu i ara, en canvi, es posen a discutir solucions a llarg termini.” Amb aquesta frase, George Soros...

I, per acabar, un titular de La Voz de Galicia, 28-11-2010

Dios exige a España más y mayores reformas para indultarla.

¿Indultar-la? ¿Com si fóra un bou? Mare meua...

En tot cas, des d’aquest bloc, Atunero fa una crida a tots els periòdics i publicacions perquè fonguen les seccions d’Economia i Religió. És evident que Rouco Varela i Miguel Ángel Fernández Ordóñez són la mateixa cosa, que La Atalaya i Expansión analitzen els mateixos temes, i que Ratzinger podria ser el director de l’FMI i Strauss-Khan, el papa de Roma.

Amén.

2 comentaris:

  1. Ahora entiendo la visita del papa. jajaja

    ResponElimina
  2. quin canvi de temàtica, ja,ja, del vulgar futbol a la divertedísima economia.
    Atunero, t´agradarà saber que a Donosti la plaça de bous és ara la cantxa de bàsquet de l´equip d´ACB.

    ResponElimina