"L´escriptor es aquell a qui escriure li resulta més difícil que a la resta de persones". Thomas Mann.

"La terra de ma terra és pols del meu camí
que a mon dolor s’aferra i mai no fuig de mi." Bernat Artola.



dimecres, 15 de setembre del 2010

LOS PILARES DE LA TIERRA, el best-seller educatiu.


Esta novel.la em va re-enganxar a la lectura ja fa alguns anys. Li tinc "carinyo". Es un best-seller! Este terme té connotacions negatives per molts afeccionats, per altres al contrari. Jo dic que és un best-seller educatiu, un compèndi de l´Edat Mitjana. No entre en la qualitat literària, però té la immensa virtut d´enganxar i aportar-te algo, no com altres que tenen intriga i poc més. Ens trasmeteix la passió per les pedres de Tom i Jack, per l´art. Pot resultar maniquea: el prior Philip representa la bondat, Waleran és roïn, calculador com ell a soles; Aliena, un encant, William odiós. Es igual, ens mostra la dura vida d´aquella época (per uns més que altres) i les característiques principals.
La sèrie de televisió estrenada anit bé, és fidel al l´esperit del llibre, canvia alguna coseta però per fer-ho televisiu, conserve detalls molt ben reflexats, com la por de William a l´infern, imbuida per sa mare manipuladora. Jo anava recordant i estava expectant tot i que coneixia l´argument. I vosaltres? l´haveu llegida o vista?
La segona part, "Un mundo sin fin", ja no és el mateix, ja estava quasi tot tratat i explicat en l´autèntic.

2 comentaris:

  1. Cony, Maniàtic quina memòria tens. Amb els llibres i els exàmens em passa el mateix, una vegada els acabe no me'n recorde de res.
    De totes formes, he de dir que en el seu dia vaig gaudir de debò llegint el llibre, encara que ara no recorde els personatges.
    Estic amb tu que la segona part fluixeja bastant.
    Pd: dona't compte que no he parlat de futbol. Aleluyaaa

    ResponElimina
  2. estas millorant de la malaltia, serà dificil per què el Barça ens farà recaure. Tinc memòria per al que m´agrade i este llibre em va marcar. A més la sèrie em va fer recordar noms i fets que havie oblidat. Tu també li pegues a tot...

    ResponElimina