"L´escriptor es aquell a qui escriure li resulta més difícil que a la resta de persones". Thomas Mann.

"La terra de ma terra és pols del meu camí
que a mon dolor s’aferra i mai no fuig de mi." Bernat Artola.



divendres, 21 de febrer del 2014

La història del PAM PAM ORELLUT

No podia deixar de fer-me ressò d´este magnífic vídeo que ha penjat el Club Deportivo Castellón amb la història de l´himne que ens posa els pels de punta irremediablement. Gaudiu-ho i avant.

Damunt l´inefable Miguel Angel Serer s´ha venjat i ha agafat alguna foto d´este blog i ens hem assabentat que les pilotes de frare apareixen en més capítols importants de la història albinegra, no només en la particular quan les compravem a Tonica per celebrar victòries. Veurem que l´autor de la lletra primigènia de 1941, Vicente Andrés, és familiar directe del poeta de la terra Bernat Artola i entre altres el protagonisme de Quiquet de Castàlia i sobretot la passió del enyorat Chencho. Com a colofó del video una alegria perquè l´albinegre Juanjo de l´escrit signat per l´ínclit continua sent-ho. Done fe.    

3 comentaris:

  1. Me ha encantado el documental. No sabía la historia del orellut aunque había oído algo de un elefante pequeño y pensaba que sería un elefante de verdad que había traído alguien de África.
    Entre los músicos que participaron en la primera grabación nombran a Vicente Sos. ¿Es el padre del compañero del Obispo Climent? Si no recuerdo mal, su padre tocaba en una banda de música.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Siiiiii, ante todo saludos querido J.J. Me alegro te haya gustado la historia del pam pam orellut, es original, tiene enjundia pienso yo... aunque tú ya conocías el aeiou a mucha gente de Castelló le pasa igual, así conocemos toda la historia y las vicisitudes (como decía el maestro Chencho) del himno y su grabación, en la que tomó parte el padre de nuestro Vte Sos (virtuoso del balonmano) de la "bendita mil veces escuela querida" (como reza otro himno, por cierto escuela en peligro, otro tema...) tocaba en la banda de la Cruz Roja. No he querido entrar en detalles pero es evidente que hay muchos de ellos y hechos relacionados con nuestra castellonera existencia de la que has formado parte y bien lo demuestras. Gracias por el comentario y PAM PAM ORELLUT !!

      Elimina
  2. DEP JESUS MARTINEZ MIRA, "Don Inci". Col.laborava amb Chencho analitzant l´actualitat albinegra. "Con nuestro célebre y original personaje: Don Incisivo", deia la cunya de presentació. Era professor i escriptor.

    ResponElimina